poniedziałek, 27 lipca 2015

#24 - Liebster Blog Award

Bardzo się cieszę, że tak wiele osób tu zagląda. Mam nadzieję, że nie opuszczę się w blogowaniu i notki wciąż będą się pojawiać. W tym tygodniu będzie krótka przerwa, ale w końcu Woodstock się zbliża i nie może mnie tam zabraknąć !
Jak widzicie na górze pojawiła się mała nawigacja. Powinno to pomóc nowym czytelnikom bloga - mogą zobaczyć spis tytułów, które już pojawiły się na blogu.
Dzisiejszy post przeznaczony jest zabawie (pierwszej na blogu!). Szczerze nie byłam przekonana do tego typu postów, ale pomyślałam, że to przecież bardzo miłe, że ktoś w ogóle pomyślał, żeby mnie nominować.
 
Dziękuję więc bardzo i zaczynam od pytań z pierwszego bloga: Addicted to books

1. Jaki gatunek książek NIE lubisz?
Na początku zaznaczę, że staram się nie skreślać książek z powodu gatunków, których nie lubię. Zauważyłam jednak, że tak bardzo uwielbiam fantastykę, że niemal wszystkie inne zeszły na dalszy plan. Jeżeli miałabym wybrać jakiś gatunek, to byłby to reportaż, chociaż pewnie nie trafiłam na żaden dobry po prostu...
2. Co ostatnio czytałeś/aś?
Ostatnio skończyłam trylogię "Selekcja", recenzja już na blogu. Teraz kończę "Hobbita" i utknęłam gdzieś w "Czarnoksiężniku z Archipelagu".
3. Masz jakieś zwierzę?
Mam, kota ;) To zdjęcie jak był mały:

4. Trzy hity książkowe tej wiosny?
Nie wiem czy chodzi o te, których premiera była tej wiosny czy te, które wtedy przeczytałam. Uznam, że to drugie, bo na nowościach wydawniczych znam się słabo. Także dla mnie:
a) Paragraf 22
b) Przeminęło z wiatrem
c) Droga Królów
5. Trzy najbardziej wyczekiwane premiery książkowe?
Szczerze powiedziawszy nie mam jakichś konkretnych oczekiwań, mam nadzieję, że coś mnie zaskoczy. Oczywiście chcę żeby jak najszybciej skompletować sagę, która zaczęła się od "Drogi Królów".
6. Trzy najbardziej wyczekiwane premiery filmowe?
Na pewno oczekuję nowego Makbeta. Wyczuwam, że to będzie coś mocnego. Czekam oczywiście na Kosogłosa i Joy. A przez głęboką sympatię do gry - na Warcraft!
7. Twoje marzenia?
Pozostawić po sobie ślad.
8. Masz rodzeństwo?
Tak, dwie siostry.
9. Kim zamierzasz zostać w przyszłości?
Z wykształcenia już zostałam inżynierem Elektroniki. Z wykonywanego zawodu nie zamierzam nic, zobaczę jak wszystko się potoczy...
10. Ulubione jedzienie?
Ojej. Naprawdę nie wiem, jedzenie traktuję jako przyjemny obowiązek, ale nie potrafiłabym jadać czegoś cały czas, więc chyba ulubieńca nie mam.
11. Czy chcesz jechać na czyjś koncert?
Chcę, chcę! Teraz jakoś staram się szukać ulubieńców wśród Woodstockowego lineupu. Ale zdecydowanie wybrałabym się znowu na Łąki Łan. Oni to robią koncerty ! :)

Kolejna nominacja jest od PannyKac

1. Jaka jest najstarsza książka, jaką posiadasz?
Najstarszy jest drugi tom "Czarodziejskiej góry", którego mój tata nie oddał do biblioteki ! Rok 1956.
2. W jakim filmie chciałbyś zagrać główną rolę?
Zdecydowanie fantasy! Chciałabym być wojowniczą elfką :)
3. Na bezludną wyspę weźmiesz jedną ulubioną książkę tradycyjną czy czytnik książek z przypadkowymi pozycjami?
Czytnik. Lubię poznawać nowości ;) 
Chociaż to trochę głupie, bo na bezludnej wyspie nie ma raczej jak go naładować...
4. Jaką książkę czytałeś najdłużej i ile Ci to zajęło? 
Szczerze - nie mam pojęcia. Można powiedzieć, że najdłużej czytam "Ulisses", bo przerwałam jakiś rok temu i jeszcze do niej nie wróciłam. Zdecydowanie trzeba mieć nastrój i dużo czasu dla tej książki.
5. Czy zdarza Ci się odłożyć zaczętą, nieprzeczytaną do końca książkę na półkę?
Patrz pytanie wyżej. Rzadko, ale się zdarza!
6. Którego autora książek chciałbyś posadzić w kozie za jego literackie wyczyny? Dlaczego?
Jest kilka takich osób. Przykładowo P. C. Cast za jej "Bogini oceanu". Za to, że spartoliła świat przedstawiony i bohaterów, którzy myślą tylko o tym jak zaciągnąć partnera do łóżka.
7. Masz dobre czy złe doświadczenie ze szkolnymi polonistami?
Dobre. Nawet jeżeli byli surowi to zawsze posiadali sporą wiedzę i dzielili się ciekawostkami z uczniami.
8. Jaka książka napisana w XXI wieku powinna być lekturą szkolną?
Nie mam za dużej wiedzy w tej mierze. Ale wybierając z pozycji, które przeczytałam to przykładowo "Pokuta" McEvana mogłaby się nadać. 
9. Książka idealna na mroczny, burzowy wieczór to...?
Dla mnie oczywiście jakaś dobra porcja fantastyki ;)
10. Gdybyś mógł zamienić swoje życie w książkę, jaki gatunek literacki byś wybrał?
Znów, fantastyka. Matko, jaka ja jestem nudna... 
11. Wolisz powieści jednotomowe czy serie?
Trudno to jednoznacznie określić, obie mają swoje plusy i minusy. Miło jest przeczytać jeden tom i znać całość historii, zamiast czekać na kolejne części, a przez to zapominać co działo się wcześniej. Ale to oczekiwanie ma w sobie jakąś magię. I sagi pozwalają nam więcej czasu spędzić z lubianymi postaciami ;)


Ostatnia nominacja pochodzi z dobra.książka

 1. Jaka książka ostatnio wywołała u Ciebie łzy?
Miałam łzy w oczach przy kilku momentach sagi o Aniele Nocy Brenta Weeksa i przy "Przeminęło z wiatrem". Ale rzewny płacz wywołała ostatnio chyba "Gwiazd naszych wina" Greena.
 2. Bohater książkowy, którego szczerze nienawidzisz?
Nie mogę sobie żadnego przypomnieć. Raczej częściej irytują mnie postaci, ale rzadko ich nienawidzę. Jeżeli chodzi o negatywnych bohaterów to raczej podziwiam ich czarne charaktery, bo dodaje to smaczku powieściom. 
 3. Co najchętniej jesz lub pijesz podczas czytania?
KAWA, KAWA, KAWA! Czasem też herbata :)
 4. Kiedy zaczęła się Twoja przygoda z książkami?
Zawsze lubiłam czytać, lektury nie były mi straszne. Ale naprawdę zaczęłam to kochać kiedy przeczytałam pierwszą część "Harryego Pottera". Wtedy przepadłam!
 5. Romans, thriller czy fantasy?
Ale Was zaskoczę ! Fantasy ;P
 6. Jaka jest Twoja ulubiona żeńska postać i dlaczego?
Ulubionej chyba nie mam, ale mam wiele takich, które podziwiam. Na pewno Hermiona, Katniss, Scarlett O'Hara, Clare z "Żona podróżnika w czasie"... Można by zrobić z tego osobną notkę, bo jest bardzo wiele świetnych żeńskich postaci.
 7. Podaj tytuł najdziwniejszej książki, którą zdarzyło Ci się przeczytać.
Może nie jest to książka najdziwniejsza, ale mnie zadziwiła. "Autostopem przez Galaktykę" jest na liście BBC i byłam w szoku, że jest tak pokręcona, a przy tym tak genialna i zabawna. Polecam!
 8. W którym świecie przedstawionym najbardziej chciałbyś/chciałabyś żyć?
Wiadomo, że chciałabym być elfią wojowniczką w świecie Tolkiena! Albo aurorem w świecie Pottera !
 9. Czym jest dla Ciebie prowadzenie bloga?
Mile spędzonym czasem, nawiązywaniem kontaktu z ludźmi o podobnych zainteresowaniach, dzieleniem się opiniami na różne tematy i poznawaniem zdania innych osób.
 10. Podaj nazwisko swojego książkowego męża/żony.
Co jakiś czas pojawia się ktoś nowy. Niech będzie Butler ! 


Dobra, teraz pora na moje pytania. Oto one:

1. Czego najczęściej słuchasz? Może to być konkretny zespół bądź po prostu gatunek muzyczny.
2. Jaki był ostatni spektakl, który widziałeś/aś w teatrze?
3. Która książka zaskoczyła Cię w pozytywnym znaczeniu tego słowa?
4. Możesz zmienić jedną swoją cechę. Co to będzie i dlaczego?
5. Co powinna zawierać książka, żeby Ci się spodobała? 
6. Podaj nazwisko pisarza, którego styl najbardziej Ci się podoba.
7. Na co najczęściej wybierasz się do kina?
8. Jaka jest Twoja ulubiona pora dnia i dlaczego?
9. Dostajesz czek na porządną sumę pieniędzy, ale musisz założyć własną działalność. Co to będzie?
10. Jest jakaś niebezpieczna rzecz, którą zrobiłeś/aś w przeszłości? Może się nią z nami podzielisz?

 Ja podpaliłam fotel, podczas zabawy lalkami Barbie. Myślałam, że im będzie ciepło jak zapalę w środku świeczkę i przykryję kocem. (Nie próbujcie tego w domu!)



Nominuję 
1. http://polne-maki.blogspot.com/
2. www.comysleo.pl
3. http://totallbooknerd7.blogspot.com/
i wszystkich chętnych.
Oczywiście nie będę się obrażać, jeżeli nie wykonacie LBA, ale jeżeli macie ochotę to do dzieła! :)



20 komentarzy :

  1. Dzięki za odpowiedzi na moje pytania :) wszystkie z nich były interesujące, ciekawe i mam nadzieję, że fantastyka nigdy Ci się nie znudzi i będziesz się w niej zaczytywac przez cały czas :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od dawna planuję się wziąć za "Przeminęło z wiatrem" i do tej pory mi to nie wyszło. A obiecałam sobie, że nie obejrzę filmu zanim nie przeczytam książki. :)

    http://kulturaczytania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. "Paragraf 22" to podobno bardzo dobra książka. Chyba mnie przekonałaś i sięgnę po nią w najbliższym czasie ;)

    Też marzę, by zostawić po sobie ślad...
    By ktoś kiedyś powiedział, że żyła sobie taka Zuzia...

    Zapraszam do mnie: www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszędzie ta fantastyka i fantastyka! :D Bardzo ciekawe odpowiedzi i jestem jak najbardziej za tą osobną notką o żeńskich postaciach! :) + Muszę w końcu przeczytać "Przeminęło z wiatrem"!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też mam kilka nie miłych spotkań z P. C. Cast :)
    Śliczny kotek. Szkoda, że ja nie robiłam zdjęć swojemu, kiedy był mały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja żałuję, że robiłam tak niewiele. Teraz już raczej się nie zmienia, a wcześniej był taki bialutki i słodki ;)

      Usuń
  6. Też czekam na Makbeta... Zwiastun wygląda rewelacyjnie. I... ukradnę Ci kota :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Właściwie ten post pomógł mi zmienić zdanie o tych wszystkich nominacjach, w tym o Liebster Blog Award. Z reguły unikałam tego typu rzeczy, ale jak widać, pytania mogą być naprawdę ciekawe i pomysłowe, a odpowiedzi jeszcze bardziej interesujące :) Twoje przeczytałam jednym tchem i okazuje się, że mamy trochę ze sobą wspólnego. Chociażby tę nieodłączną kawę przy czytaniu :D Poza tym zakochałam się w Twoim kocie. Wiem, że to zdjęcie, jak był mały, ale no jestem straszną kociarą i sama wskoczyłabym w ogień za swoim pupilem.
    Trafiłam na Twojego bloga w zasadzie przypadkiem, ale dodałam już sobie do listy i będę zaglądała. Czytać uwielbiam, bardzo amatorsko interesuję się też filmem i muzyką, a i do teatru lubię chodzić, dlatego na pewno znajdę tu mnóstwo rzeczy dla siebie.
    Pozdrawiam :)
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo jest mi z tego powodu miło! I zapraszam częściej ;)

      Usuń
  8. Hej, nominowałam Cię do książkowego TAGU! :)
    Serdecznie zapraszam TUTAJ

    OdpowiedzUsuń
  9. Nieładnie :P Tacie w końcu przyjdzie rachunek za przetrzymaną książkę :D

    naczytane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję nominacji!
    Ja też bardzo chętnie piję kawę podczas czytania, jednak czasami kakao wygrywa :D
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak strasznie chcę przeczytać "Drogę królów" ^^
    Gratuluję nominacji
    Pozdrawiam :*
    Cynamonkatiebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. "Czarnoksiężnik z Archipelagu"? :O Czytasz go z własnej chęci? Ja miałam to jako lekturę i w ogóle nie mogłam przez nią przebrnąć. Chyba po 3 miesiącach ją skończyłam.

    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie mogę powiedzieć, że czytam. Zaczęłam już dawno i utknęłam gdzieś na początku. Jakoś nie wciągnął mnie, ale nie skreślam - w końcu to klasyka, trzeba przeczytać ! :)

      Usuń
  13. Gratuluję nominacji. Ale masz cudownego kiciusia !:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie lubię książek dla młodzieży bo mam takie wrażenie ze piszą je ludzie którzy o młodzieży nie mają kompletnie pojęcia.
    Ja nie mogę doczekać się polskiej premiery filmu "Mr Holmes" oraz nowy sezon Sherlocka.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
  15. boże.. hahah cały post nieważny, bo zobaczyłam tego ślicznego kota! <3
    oddaj :o przepiękny jest! :))

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałaś "Żonę podróżnika w czasie"? Masz u mnie za to ogromny plus ;) Uwielbiam tę historię!
    A skoro kochasz fantastykę, to może przekonasz mnie do tego gatunku?
    Pozdrawiam serdecznie!
    www.lustrorzeczywistosci.pl

    OdpowiedzUsuń

Szukaj w tym blogu

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka