wtorek, 1 września 2015

#32 - Liebster Blog Award (4-8)

Mam nadzieję, że pierwszy dzień września spędziliście na samych przyjemnościach, nawet jeżeli miałyby być szkolne. A studentom życzę miłego ostatniego miesiąca odpoczynku!
Miałam w planach napisać ten post już ponad tydzień temu. Okazało się, że dobrym pomysłem było zwlekanie, bo pojawiły się nowe nominacje do LBA. Bardzo dziękuję za wszystkie, naprawdę jestem wdzięczna za to, że czytacie mojego bloga. Zapraszam również do polubienia fanpage'a Magiel Kulturalny.


Pierwsze pytania pochodzą od Marty P:

1. Przy wyborze nowej pozycji książkowej kierujesz się bardziej opiniami innych czy własnym przeczuciem?
Najczęściej kieruję się recenzjami/opiniami innych osób. Zdarza mi się też sięgnąć po książki ze względu na znanego autora bądź ulubiony gatunek. Nie pamiętam kiedy ostatnio przeczytałam coś tylko dzięki własnym przeczuciom. Wracam jednak do miasta i będę miała dostęp do biblioteki - może wtedy spróbuję.

2. Co czytasz najczęściej? Jaki klimat powieści urzeka Cię najbardziej?
Czytelnicy bloga już dobrze wiedzą. Najczęściej czytam fantastykę. A jeżeli chodzi o klimat to ostatnio przepadam za mrokiem i duchotą w powieściach. Trochę ciężki, ale oddziałuje na mnie. 

3. Gdybyś mógł mieszkać w dowolnym miejscu na świecie, byłoby to... ?
Nie mierzę zbyt wysoko. Wrocław w zupełności mi wystarcza, lubię klimat tego miasta, ludzi, którzy w nim mieszkają. Jest duży, ale nie przytłacza. Inne kraje zawsze mogę odwiedzić na kilka dni.
Jeżeli jednak mogłabym wybrać to pewnie byłoby to jakieś małe miasteczko w krainie Prowansji, we Francji. Albo malownicze Cinque Terre we Włoszech. Ogólnie - zdecydowanie chciałabym zostać w Europie.

 4. Jakie dwie ukochane przez Ciebie książki mi polecisz?
Matko Bosko. Na pewno godna polecenia jest "Droga Królów" Sandersona, o czym już ględziłam trochę. Kolejną niech będzie "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 

5. Czym według Ciebie jest książka? Co daje ona człowiekowi?
Dla mnie książka ma wiele twarzy. Może być świetną rozrywką, poradnikiem w życiowych sprawach, nauczycielem. Dodatkowo wzbudza w nas emocje, przybliża nas do świata sztuki, rozwija wyobraźnię. I czasami jest najlepszym przyjacielem, który wyciągnie nas z dołka.

6. Złoty środek na stres?
Złotego środka może nie mam, ale praktykuję:
a) przytulanie do Lubego
 b) zagłębianie się w muzyczne światy
c) jeżeli jest tak źle, że tamte nie pomagają, pozostaje tylko zajęcie typowe dla słowiańskiej duszy
Oczywiście ostatnia opcja odpada jeżeli jest to stres przed egzaminem ;D

7. Książka, która Cię rozczarowała?
Ostatnio - "Szklany tron" Sarah J Mass.

8. Jakie jest Twoje ulubione danie (dla ciała, nie ducha)?
Ja naprawdę nie wiem, jedzenie traktuję jako przyjemny obowiązek. Nie potrafiłabym jadać czegoś cały czas, więc chyba ulubieńca nie mam. Jeżeli muszę coś wymienić niech to będzie makaron ze szpinakiem przykładowo.

9. Jakie są Twoje największe wady i zalety?
Jestem leniwą, naiwną bałaganiarą. Ale za to mam dystans do siebie, poczucie humoru i zdolna jestem niesłychanie!

10. Wolisz wypożyczać książki z biblioteki czy kupować?
Oczywiście wolę kupować, nic nie zastąpi świadomości, że książka jest Twoją własnością i możesz robić z nią co chcesz. Jednak częściej wypożyczam, ze względu na ograniczone fundusze.

11. Książkę, która Ci się nie podoba, odkładasz i nie kończysz, męczysz się do końca?
Męczę się. Są wyjątki - czasami odkładam książkę, ale mam w planach do niej wrócić. Po prostu niekiedy okazuje się, że czas nie jest odpowiedni na tę właśnie lekturę.


Następna seria pytań jest od Kultury Czytania

1. Jaki jest/był twój ulubiony przedmiot w szkole?
Najbardziej lubiłam fizykę, matematykę, język polski i historię. No i jeszcze wychowanie fizyczne, ale tylko w liceum. Większość tych upodobań wiąże się z najciekawszymi nauczycielami po prostu.

2. Jesteś osobą zorganizowaną, czy raczej robienie planów się u ciebie nie sprawdza? 
Oj, od czasu do czasu to ja sobie plany rozpisuję. A jak tylko skończę to gubię te kartuszki, taka ze mnie zorganizowana osoba. Zdecydowanie wolę się zaskakiwać. Albo być zaskakiwaną. Nie zawsze pozytywnie, niestety.


3. Jaka książka/i powinny być według ciebie dodane do kanonu lektur obowiązkowych?
Według mnie "Mistrz i Małgorzata" Bułhakowa, żeby więcej ludzi miało szansę się w niej zakochać. Ale również "Zabić drozda" Harper Lee i "Rok 1984" George'a Orwella. Uważam jednak, że ten kanon, który istnieje jest jak najbardziej w porządku.

4. Gdybyś był/a dyrektorem szkoły jakie koła zainteresowań być utworzył/a?
Jeżeli takiego by jeszcze nie było - teatralne, to mus! Ale w większości placówek chyba to koło prosperuje, więc zdecydowałabym się na filmowe. To musiałoby być ciekawym doświadczeniem dla młodzieży.

5. Czy twoje zeszyty/notatki są/były uporządkowane, czy panuje/panował w nich nieład?
Jak już pisałam jestem bałaganiarą i w moich notatkach zazwyczaj panuje chaos.
6. Wolisz jeżeli nauczyciel dyktuje/dyktował notatki, czy jeżeli kazał je robić samemu?
W liceum wolałam jak dyktował. Na studiach nie ma wyboru, trzeba robić je samemu. Wydaje mi się, że przyjęłam to jako fakt i nie było to dla mnie problematyczne.

7. Czy w twojej szkole są jakieś artystyczne koła zainteresowań (np. teatralne, orkiestra, fotografia itp.)?
Politechnika Wrocławska zachęca wieloma kołami zainteresowań. Oprócz typowo technicznych prosperuje też teatr, radio, gazeta, telewizja. Na pewno coś można dla siebie wybrać ;)

8. Lubisz chodzić do teatru?
Oczywiście! Szczególnie, że sama jestem członkinią amatorskiego teatru i to w nim spędzam większość wolnego czasu. Żałuję jednak, że wszelkie ciekawsze wydarzenia teatralne wiążą się z wysokimi kosztami.

9. Jaka jest twoja ulubiona piosenka na zmotywowanie się?
Przyznam się, że słucham zazwyczaj dość dołującej muzyki, a też taka piosenka na zmotywowanie co jakiś czas się zmienia. Teraz mogę wymienić na pewno "Jammin" Łąki Łan. Jak ją słyszę od razu mam ochotę poskakać pod sceną.

10. Czy podczas nauki/pisania musisz mieć ciszę czy czegoś słuchasz? Jeśli tak, czego?
Zależy co czytam. Jeżeli jest to coś z 'lżejszej' literatury to zazwyczaj włączam sobie spokojną muzykę w tle. Często są to soundtracki z filmów - ostatnio np. z "Anny Kareniny". Kiedyś często słuchałam z "Igrzysk  śmierci", "Harry Potter i Książę Półkrwi", "Labirynt fauna", "Ruchomy zamek Hauru". Oprócz tego do czytania pasuje mi również Damien Rice, Iron and Wine, Leonard Cohen.

11. Stwórz fikcyjną klasę, do której uczęszczaliby bohaterowie różnych książek!
No, no, trudne zadanie! Pomyślmy jakie indywidualności by tu wsadzić do jednego wora. Na początek niech będzie Percy Jackson z książek Ricka Riordana. Dyslektyk, któremu nauka sprawia kłopoty. Do tego dołóżmy Eleonorę z Eleonory i Parka, czyli wyśmiewana przez resztę klasy dziewczyna z nadwagą. Dla równowagi kolejną uczennicą będzie Vi Sovari z Drogi Cienia. Kusząca piękność z ciętym językiem. Nie może zabraknąć kogoś z artystycznym zacięciem. Niech będzie młody Jaskier z sagi o Wiedźminie, brzdękający na lutni. Klasowym kujonem zostanie Colin z 19 razy Katherine. Oprócz nich dokładam: Hazel Grace z Gwiazd naszych wina, czyli dziewczynę ciężko chorą, Olgierdę Lachę z Odnaleźć swą drogę, która marzy o pędzeniu własnego alkoholu i zawsze pakuje się w kłopoty, Julian z Cud chłopaka, wyśmiewający słabszych i szukający poklasku wśród najpopularniejszych. Potrzeba nam jeszcze typowego bad boya. Nikt nie będzie lepszy od Kędziora z Chłopców. Toy z Toy Wars będzie ciekawym dodatkiem - silna, najniższa z dziewczyn, wulgarna, o trudnej przeszłości. Ania z Zielonego Wzgórza zaprzyjaźniłaby się pewnie z Pollyanną - mogłyby wspólnie bujać w obłokach. Powiedzmy, że klasa musi liczyć około dwudziestu osób. Dołącza do niej Charlie z Perks of being a wallflower, zamknięty w sobie chłopak, bardzo wrażliwy i szukający przyjaciół, Adaś Cisowski z Szatana z siódmej klasy jako klasowy detektyw, z Zagłobą zawsze można wypić kufel piwa, a u Daisy z Wielkiego Gatsby'ego i Isabel z Darów Anioła szukać porad w kwestii ubrań. Pan Darcy kusiłby nienagannym wychowaniem i rzucałby na wszystkich pogardliwe spojrzenia. Szczególnie na siedzącego w ostatniej ławce Golluma. Uważam, że Smyk z Zabić drozda byłaby miłym dodatkiem. Ostatnie miejsca w klasie, miejsca klasowych błaznów zajmują Fred i George Weasleyowie! Matko, jakże ciekawie byłoby chodzić do tej klasy :D

Lista obecności mogłaby wyglądać następująco:
1. Julian Albans (Cud Chłopak, R. J. Palacio)
2. Daisy Buchanan (Wielki Gatsby, F. Scott Fitzgerald)
3. Adaś Cisowski (Szatan z siódmej klasy, Kornel Makuszyński)
4. Fitzwilliam Darcy (Duma i uprzedzenie, Jane Austen)
5. Eleonora Douglas (Eleonora i Park, Rainbow Rowell)
6. Jean Louise "Smyk" Finch (Zabić drozda, Harper Lee)
7. Gollum (Władca Pierścieni, J. R. R. Tolkien)
8. Hazel Grace (Gwiazd naszych wina, John Green)
9. Percy Jackson (Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy, Rick Riordan)
10. Jaskier (Wiedźmin, Andrzej Sapkowski)
11. Charlie Kelmeckis (Charlie, Stephen Chbosky)
12. Kędzior (Chłopcy, Jakub Ćwiek)
13. Olgierda Lacha (Odnaleźć swą drogę, Aleksandra Ruda)
14. Isabelle Lightwood (Dary Anioła, Cassandra Clare)
15. Anne Shirley (Ania z Zielonego Wzgórza, Lucy Maud Montgomery)
16. Colin Singleton (19 razy Katherine, John Green)
17. Vi Sovari (Trylogia Anioł Nocy, Brent Weeks)
18. Toy (Toy Wars, Andrzej Ziemniański)
19. Fred Weasley (Harry Potter, J. K. Rowling)
20. George Weasley (Harry Potter, J. K. Rowling)
21. Pollyanna Whittier (Pollyanna, Eleanor Hodgeman Porter)
22. Jan Onufry Zagłoba (Trylogia Sienkiewicza, Henryk Sienkiewicz)

Kolejne pytania otrzymałam od Natalii P:

1. Czy myślałaś/myślałeś kiedyś o wydaniu/napisaniu książki? O czym by była?
A owszem, myślałam. Byłam wtedy w gimnazjum/liceum. Typowa fantastyka, chociaż pomysłów miałam mnóstwo. Prolog przedstawiał spotkanie 'tych złych', na którym omawiali plan stworzenia 'prze-złego-bohatera' (sic!) Schematów wiele by się znalazło. Do tego mój styl jest kompletnie nieprzystępny dla czytelnika. Na dysku jednak wciąż mam cztery strony A4 zapisane hasłami co do planów na ciekawe sytuacje. Zazwyczaj mi się śniły, bądź wpadałam na nie podczas słuchania muzyki. To były dziwne dla mnie czasy... Teraz trochę podrosłam i wiem, że mimo pomysłów książki nigdy nie napiszę :)


2. Youtube - "Wybrane dla Ciebie", co tam masz? (skrin? :D)
Na usprawiedliwienie mam to, że bawiliśmy się z teatrem w improwizacje ;) Jeżeli nie znacie "Whose line is it anyway" to koniecznie nadróbcie - kupa śmiechu!

3. Na punkcie jakiej piosenki masz ostatnio obsesję?
Mam takich trzy:
Coma - Pasażer

Maja Koman - Spij człowieku, ale że nie znalazłam to wrzucam tej samej piosenkarki - Zmarszczka

i Katarzyna Nosowska śpiewa Osiecką - Kokaina
4. Jakim jednym słowem mógłbyś/mogłabyś się opisać?
marzycielka

5. Masz przed sobą kopertę ze swoją datą śmierci. Otwierasz?
Jak już się ktoś pofatygował, żeby to wysłać to otwieram :D

6. Dowiedziałeś/dowiedziałaś się ostatnio czegoś ciekawego?
Dla mnie najciekawsze było to, że moja siostra jest w ciąży i będę ciotką po raz pierwszy :)

7. Masz ulubiony smak czekolady? Jaki?
Milka Daim chyba. Chociaż ja lubię co jakiś czas sobie zmieniać smak.

8. Gdybyś mógł/mogła być istotą nadnaturalną, to jaką?
Nie wiem czemu, pierwsze co przyszło mi na myśl to, że byłabym syreną kuszącą piratów!

9. Co sądzisz o tatuażach? Chciałbyś/chciałabyś sobie kiedyś zrobić, czy uważasz to za głupotę?
To nawet zabawne, że dostałam takie pytanie. Bo ja już mam jeden tatuaż na koncie. Nie uważam tego za głupie, póki to coś dla Ciebie znaczy i nie będzie przeszkadzało w wybranej przez Ciebie pracy. Chętnie zrobię kolejne!

10. Czy jest książka, której czytanie przyprawia Cię o dreszcze, pozytywne lub nie? Jeśli tak, to jaka?
Można powiedzieć, że jestem bardzo emocjonalną osobą i z zaangażowaniem podchodzę do czytania. Dlatego dreszcze mam często. Ostatnio były przy "Roku 1984", wcześniej przy "Słowach Światłości". Obie pozycje polecam!
A negatywne to chyba tylko przy "Bogini oceanu", brr!


11. 5 rzeczy, które wywołały u ciebie w ostatnim czasie uśmiech?
a) wiadomość od siostry o dziecku,
b) komentarz od Jakuba Ćwieka na moim instagramie,
c) zainteresowanie tym blogiem (dziękuję Wam!),
d) oglądanie Orange is the new black,
e)  po prostu odpoczynek i ostatnie chwile z rodzaju #nieprzejmujęsięniczym


I kolejne, pochodzą od damy bez łasiczki:


1. Masz więcej wad czy zalet? Dlaczego tak uważasz?
Uważam, że mam więcej zalet niż wad. Podchodzę pozytywnie do życia i gdybym myślała, że mam więcej wad to byłoby ze mną chyba coś nie w porządku. Jestem wartościową osobą, długo się do tego przekonywałam. Wiadomo, że kiedyś miałam czarniejsze myśli, ale wyrosłam z tego, zbudowałam wiarę w swoje możliwości i w swoją osobowość. Najważniejsze to być sobą, wtedy ogromną frajdę sprawia stwierdzenie innych, że dobrze spędza im się z Tobą czas!

2. Gdzie chciałbyś/abyś mieszkać w przyszłości?
Odsyłam do góry, tam już była odpowiedź :)

3. Jak wyobrażasz sobie swoje idealne życie?
Nie wyobrażam sobie. I tak za dużo w życiu marzę w sprawie małych rzeczy, na które wciąż czekam :D Wiem, że to dziwnie zabrzmi, ale chyba nie chciałabym mieć idealnego życia, bo co bym później wspominała?

4. Masz jakieś ksywki? Skąd się wzięły?
 Brak. Jedynie zdrobnienia imienia.

5. Jaką postać filmową/literacką mógłbyś/abyś przedstawić jako swojego idola i dlaczego?
Wiele postaci cenię, ale jako idola wybiorę Christophera z "Into the Wild". Za to, że się sprzeciwił schematom, podążał za swoimi pragnieniami, nie zważał na zdanie innych, uważających się za mądrzejszych. Ja bym tak nie potrafiła.

6. Na co zwracasz uwagę przy poznawaniu nowych osób?
 Nigdy nie oceniam na pierwszy rzut oka. Wiem, że ludzie często udają kogoś innego, dlatego dopiero po kilku spotkaniach zwracam uwagę kim jest dana osoba. Zazwyczaj szukam w niej humoru i dystansu do siebie. Bardzo lubię słuchać kiedy inni mówią o swoich zainteresowaniach, nawet jeżeli jest to coś dla mnie tak abstrakcyjnego jak piłka nożna. Jeżeli słyszę pasję to rozmowa i tak mnie pochłonie. Oczywiście najchętniej konwersuję z osobami, które mają podobne upodobania do moich. To znaczy, że jeżeli ktoś ma ochotę porozmawiać o teatrze/muzyce/książkach/filmach to zawsze spędzimy razem miło czas. Naprawdę rzadko zdarza się, że kogoś nie polubię - znajomi zawsze ze mnie się śmieją, że jestem za bardzo tolerancyjna ;)

7. W piosenkach cenisz raczej linię melodyczną czy przekaz tekstu?
Spaczenie ze studiów - linię melodyczną. Chociaż biorąc pod uwagę jakiej muzyki słucham najczęściej to okazałoby się, że teksty mają w niej duże znaczenie. Miłość do poezji śpiewanej/piosenki aktorskiej zobowiązuje! Jednak pierwsze wrażenie zazwyczaj robi na mnie linia melodyczna, dopiero później wsłuchuję się w słowa. Zdarza mi się słuchać piosenek, w których nie potrafię się doszukać sensu, a i tak je lubię.

8. Czy masz jakieś swoje ukochane miejsce na świecie?
 Nie mam takiego miejsca. Lubię jednak spędzać czas na wszelkich łąkach albo jeszcze lepiej - na skraju lasu. Kocyk, książka, Luby obok. We Wrocławiu najczęściej wybieram się po prostu nad rzekę.

9. Wolisz życie pełne spokoju czy raczej wypełnione adrenaliną?
Adrenaliną zdecydowanie. Na spokój będę miała czas, kiedy będę babuszką ;)

10. Co sądzisz o moim blogu?
Uważam, że podejmujesz ciekawe tematy, piszesz w przystępny dla czytelnika sposób. Bardzo podoba mi się nazwa domeny, oryginalna z nawiązaniem do sztuki. Lubię czytać twoje notki, bo podnoszą człowieka na duchu. Zazwyczaj nie komentuję, bo jedyne co miałabym do powiedzenia to "dobrze mówisz!" :D


Ostatnia nominacja jest od Agaty:
1. Gdybyś mogła być zmiennokształtna, w jakie zwierze chciałabyś się zamieniać?
W jakiegoś ptaka - zawsze chciałam umieć latać!

2. Wolałabyś, żeby na świecie zabrakło książek czy muzyki?
Trudne pytanie, może Was zaskoczę, ale wolałabym żeby zabrakło książek. Można je zastąpić przekazem ustnym, snuciem opowieści przy ogniskach. 

3. Jeśli mogłabyś wybrać się na kolację ze sławną osobą, kto by to był?
 Akurat przyszła mi do głowy Jennifer Lawrence. Obejrzałam mnóstwo filmików z nią i uważam, że jest zabawna i luźna, na pewno byłby to ciekawy wieczór. Porozmawiałybyśmy o filmach i książkach, wiem że jest fanką m. in. Harryego Pottera :)



4. Wolisz kupować książki czy wypożyczać?
Odsyłam wyżej!

5. Jaka była najdłuższa książka, którą przeczytałaś?
"Droga Królów"/"Słowa Światłości" Brandona Sandersona

6. Ulubiony cytat.
Zaczęłam zbierać cytaty, nie mam jednego ulubionego. Ostatnio znalezione i polubione:

So, I guess we are who we are for a lot of reasons (…) even if we don't have the power to choose where we came from, we can still choose where we go from there.
— the perks of being a wallflower - S. Chbosky

Zdradzę wam tajemnicę: nie czytamy poezji dlatego, że jest ładna. Czytamy ją, bo należymy do gatunku ludzkiego, a człowiek ma uczucia. Medycyna, prawo, finanse czy technika to wspaniałe dziedziny, ale żyjemy dla poezji, piękna, miłości.
John Keating


7. Ulubiony blog.
Bardzo wiele blogów cenię, ale najdłużej, bo ponad rok obserwuję Filmowego Kota. Dziewczyna studiuje reżyserię na łódzkiej filmówce, a ja uwielbiam jej notki.
Ostatnio znowu bardzo polubiłam czytać posty na Leon Zabookowiec :)
 

8. Recenzję jakiej książki pisało Ci się najciężej. 
Ostatnio nie było łatwo przelać wszystkie emocje po "Roku 1984". Ale ogólnie mam zasadę, że jeżeli jakaś recenzja nie chce wyjść z mojej głowy to nie piszę jej na siłę.
 

9. Co zmieniłabyś w moim blogu?
Nic. Podoba mi się szablon, a także oryginalny pomysł na recenzje.

10. Czy chciałabyś być sławna?
 Nie chciałabym być sławna. Za to chciałabym pozostawić po sobie coś, chociażby dobrą rolę w teatrze. Na małą skalę, ale żyć tak, żeby sprawiać innym przyjemność bądź zmuszać ich do przemyśleń.
 

11. Mieszkanie na wsi, czy w małym lub dużym mieście?
Na tym etapie życia duże miasto jak najbardziej mi pasuje. Na przyszłość planuję mieć też domek gdzieś na wsi, dla odpoczynku :)


Jeszcze raz dziękuję za nominacje. Wątpię, że przebrnęliście przez całą notkę, ale nie mam Wam tego za złe. To naprawdę długi post!

Moje pytania:
1. Czego ostatnio najczęściej słuchasz? Może to być konkretny zespół bądź po prostu gatunek muzyczny.
2. Jaki był najlepszy spektakl, który widziałeś/aś w teatrze?
3. Która książka zaskoczyła Cię w pozytywnym znaczeniu tego słowa?
4. Możesz zmienić jedną swoją cechę. Co to będzie i dlaczego?
5. Twój narzeczony/Twoja narzeczona pozwala Ci zaprosić na wasz ślub pięć fikcyjnych bohaterów. Kto dołączy do listy i dlaczego?
6. Podaj nazwisko pisarza, którego styl najbardziej Ci się podoba.
7. Na jakim filmie ostatnio płakałaś/eś?
8. Możesz dostać talent do czegokolwiek (przykładowo malarski, aktorski, pisarski, itp.). Co wybierzesz i dlaczego?
9. Dostajesz czek na porządną sumę pieniędzy, ale musisz założyć własną działalność. Co to będzie?
10. Wrzuć zdjęcie/komiks/filmik - cokolwiek co ostatnio Cię rozbawiło.


wędrują do:
1) http://alicyawkrainieslow.blogspot.com/
2)  http://rude-pioro.blogspot.com/
3) http://www.comysleo.pl/
4) http://skrzynka-pelnaksiazek.blogspot.com/
5) http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/
6) http://kaniafrania.blogspot.com/
7) http://kraina-ksiazek-stelli.blogspot.com/
8) http://wonderlandof-books.blogspot.com/

20 komentarzy :

  1. Tą piosenką Łąki łan- jammin' nagraną na Woodstocku, przypomniałaś mi, że w tym roku mnie tam nie było :( Za rok nie odpuszczę! :D
    Ja planuję tatuaż, ale jeszcze nie jestem w 100% pewna jak dokładnie miałby wyglądać, więc jeszcze się wstrzymuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, za rok też jest Woodstock! :D Mam nadzieję, że uda mi się tam być znowu.
      Z tatuażem to trzeba się naprawdę głęboko zastanowić - warto dłużej poczekać!

      Usuń
  2. Naprawdę Wrocław? Ja właśnie wybieram się tam na studia, przeprowadzka pod koniec września. Przyznam, że jestem... Załamana. Jakoś nie widzę piękna, nie przepadam też za dużymi miastami...

    Jeśli chodzi o sposoby na stres, zgadzam się całkowicie. Zależy jakiego typu on jest. W zależności od tego albo przytulam chłopaka, albo słucham muzyki, albo... No :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie załamuj się! Wrocław jest idealnym miejscem do studiowania - nie za duży jak Warszawa, ale przepełniony ciekawymi wydarzeniami, wiele z nich jest typowo związanych z kulturą. Do tego ludzie jacyś tacy przyjemniejsi niż przykładowo w Krakowie (to takie subiektywne odczucia). Będzie dobrze :)

      Usuń
    2. Dziękuję :D mam nadzieję, że piszesz świętą prawdę! :p

      Usuń
  3. Uwielbiam ten gif z Silver Lining Playbook :D Mógłby służyć za idealne podumowanie kilku moich ostatnich lektur.

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak, kolacja z Jennifer Lawrence to byłoby coś świetnego! Na pewno znalazłabym z nią wspolny temat, bo tak jak ona, uwielbiam HP ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja w przeciwieństwo do ciebie nie lubię szpinaku ;D
    Na pewno nie wybrałabym się na kolację z Lawrence, bo nie czytałam HP. ;D
    Ciekawe pytania zadałaś. Dziękuję za nominację. Chętnie odpowiem.

    Pozdrawiam
    Blog książkoholiczki

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne odpowiedzi na tagi, z dystansem i humorem, to lubię! :) Zostaję u Ciebie na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zabawne szczególnie te szkolne pytania :D Fajna sprawa, ciekawe odpowiedzi i... "Przeminęło z wiatrem" w poleceniu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle pytań! Ale dałaś radę :) To ja też będę dzielna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za nominację. Pytania ciekawe, więc nie powinnyśmy mieć z nimi kłopotu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale Cię przemaglowali :D ja bym chyba nie otworzyła koperty z datą swojej śmierci :P tchórz ze mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję Ci bardzo za nominację! Też już mi się ich nazbierało, będę musiała wkrótce napisać posta z odpowiedziami :) Cóż, teoretycznie też mam jeszcze miesiąc wakacji, ale za kilka dni zaczynam praktyki, więc w gruncie rzeczy moje wolne się kończy.
    Z ciekawością przeczytałam Twoje odpowiedzi. Strasznie mi się podobało, w jaki sposób ułożyłaś tę klasę z bohaterów literackich, faktycznie, to byłaby ciekawa grupa :D Zastanawiam się, dlaczego zrezygnowałaś z napisania książki. Poczułaś, że nie nadajesz się do tego, czy może po prostu Ci "przeszło", bo w końcu każdy z nas miał różne pomysły? ;>
    Gratuluję zostania ciocią! Fajna rzecz, mnie zdarzyła się już dwa razy :D
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Tych pytań jest całe mnóstwo! Też zostałam nominowana przez Natalię P., miło mi było poczytać Twoje odpowiedzi. Świetny pomysł z urozmaiceniem wpisu obrazkami i plikami video.
    Ach Nosowska <3

    www.dosc-powaznie,blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię czytać wpisy z serii LBA, bo wiele nowego można się dowiedzieć o autorze. ;) Też nie mam zbyt wielkich wymagań co do zamieszkania, chociaż u mnie jak na razie jest to Kraków (mimo wszechobecnego smogu, kocham to miasto). Ale Prowansja kusi, oj kusi... :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Tylko raz byłam we Wrocławiu, ale planuję więcej. Masz rację, że nie chcesz się nigdzie przeprowadzać. To urocze miasto:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę, że nie tylko ja uwielbiam "Przeminęło z wiatrem" :)
    Podobny patent na sprzątanie ma moja siostra :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cytat z Chbosky'ego - to też jeden z moich ulubionych.
    A o "Słowach światłości" nigdy wcześniej nie słyszałam. Przeczytałam sobie opis książki - kurczę, fajne musi to być. :D
    Poza tym wydaje mi się, że mamy sporo wspólnego.
    I bardzo się cieszę, że istnieje coś takiego, jak LBA, naprawdę, muszę to zaznaczyć, bo dzięki czytaniu wypowiedzi innych bloggerów co chwila sobie coś uświadamiam. Dzięki Tobie na przykład się skapnęłam, że tak jak Ty, sugeruję się głównie opinią recenzentów, jeśli chodzi o książki. Wcześniej nie miałam o tym pojęcia. Po prostu sobie wchodziłam do księgarni i kupowałam książkę, niby intuicyjnie, a przecież miałam ją na liście pozycji do przeczytania. A lista skąd się wzięła? Właśnie ze świata internetu oraz poleceń innych osób. Beka, beka, tyle Ci powiem. :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow, szacunek, że fizykę lubiłaś. To był mój najgorszy przedmiot :) Piosenki Comy katowałam do niedawna codziennie od 2008 r. :) Nawet śpiewałam na scenie z Roguckim we Wrocławiu.. Ale jakoś już mi minęła miłość do tego zespołu.

    OdpowiedzUsuń

Szukaj w tym blogu

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka