środa, 18 listopada 2015

#53 - Tolkienowski Tag Książkowy

Moje dni kręcą się aktualnie jedynie wokół studiów. Akurat się nazbierało dużo projektów, sprawozdań, prezentacji i testów. Do tego trzeba zgłaszać tematy pracy magisterskiej, dlatego musicie mi wybaczyć te nieobecności w blogosferze. Mam w planach jeden wpis związany z topkami, a kończę czytać Cinder, więc na dniach powinna pojawić się też recenzja. Ale dzisiaj wpis na luzie, dzięki nominacji od Nieortodoksyjnego (jeżeli nie znacie to wpadajcie - świetny blog!).
Zapraszam na Tolkienowski Tag Książkowy, którego autorem jest Kania Frania.

Drużyna pierścienia, czyli ulubiona książkowa paczka przyjaciół

Pierścień, czyli ulubiona książka o władzy


Nazgul, czyli książka która wzbudziła we mnie strach

Bilbo Baggins, czyli książka która nieoczekiwanie wkradła się do mojego serca
 
Sam Gamgee, czyli bohater który mógłby zostać moim przyjacielem
Locke Lamora
 
Eowina i Faramir, czyli ulubiona książkowa para
Jane Eyre & Edward Rochester (jedna z wielu ulubionych)

Gandalf, czyli ulubiony pisarz-czarodziej
J.K. Rowling, za to co zrobiła dla czytelnictwa na świecie :)

Sauron, czyli znienawidzona książkowa postać
Bella

Gollum, czyli bohater książki, któremu współczuję
Winston Smith

Hobbiton, czyli moja książkowa ojczyzna 


Zgadzacie się z moimi typami?

Nominacje lecą do:
http://rude-pioro.blogspot.com/
http://cuddle-up-with-a-good-book.blogspot.com/
http://houseofreaders.blogspot.com/

i do wszystkich, którzy chcieliby tag wykonać :)

26 komentarzy :

  1. Fajne zestawienie, Szekspir i Orwell w takim towarzystwie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Autostopem przez Galaktykę.....o tak
    dziękuję za nominację i pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Inny świat - zgadzam się, przerażająca, ale mimo to, nawet mi się podobała jako lektura szkolna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgodzę się, zwłaszcza co do Belli ze "Zmierzchu" i Winstona z "Roku 1984". Naprawdę fajne zestawienie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też uwielbiam Makbeta, a nie znoszę Belli ;)

    Pozdrawiam,
    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś ostatnio bardzo często Chłopcy przewijają się przed moimi oczami, więc chyba będę musiała się zainteresować tą książką :p
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Też wykonywałem u siebie jakiś czas temu ten tag ;) Pierwsze kilka książek wymienionych przez Ciebie jest mi kompletnie nieznane :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że nie czytało się wstępu :P Przecież to od Ciebie dostałam nominację i nawet poleciłam odwiedzanie Twojego bloga ;)
      Hihi !

      Usuń
  8. Fajny tag! Oh, Rowling, co ja bym dała, żeby jej podziękować :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Z wymienionych przez Ciebie książek czytałam tylko "Makbeta" oraz "Rok 1984". Jednak "Jane Eyre" dzisiaj zamówiłam :D - dlatego na pewno wkrótce przeczytam. Świetny tag - bardzo chętnie wykonam go u siebie, dlatego dziękuję za nominację.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli ktoś lubi Jane Austen, to i proza pani Bronte powinna przypaść do gustu :)

      Usuń
  10. Nigdy nie czytałam niczego Tolkiena, aż wstyd się przyznać :/ Mam nadzieję że uda mi się wkrótce to nadrobić. Świetny Tag, i to w twoim wykonaniu :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, tak, nadrabiaj jak najszybciej :) Trzeba się zaprzeć, bo początek trochę szokuje stylem, ale uwierz mi, że warto !

      Usuń
  11. Ach, ta Bella - chyba mało kogo do siebie przekonała. Ale w sumie była tak bezbarwną i nijaką postacią, że to aż smutne... Natomiast "Inny świat" we mnie też wzbudził lekki strach.
    Pozdrawiam :)
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy tag, pierwszy raz widzę go w blogosferze. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale fajny Tag :D Ostatnim czasem nawet często się na niego natykałam, ale po raz pierwszy przeczytałam go u Ciebie :D Okazuje się, że jest naprawdę pomysłowy i ciekawy :) Pisarz-czarodziej, idealnie w punkt, tak samo książkowa ojczyzna! Bella co prawda czasem mnie irytowała, ale nienawiścią do niej nie zapałałam ;) Nie wiem kogo wstawiłabym w tej rubryczce, ale pewnie jakiś wredny książkowy mafioso czeka gdzieś na peryferiach mojego umysłu :D
    Pozdrawiam! :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi było ciężko wybrać znienawidzoną osobę :P Bywa tak, że kogoś nie lubię, ale z tą nienawiścią to jednak trochę przesada. No, ale padło na Bellę.

      Usuń
  14. To jeden z tych TAGów, których nie dałabym rady zrobić. Nie, nie chodzi o to, że pytania tak trudne (wcale tak nie jest). Po prostu uważam, że jak nie przeczytałam książki, od której przyszedł pomysł na TAG, to nie mogę tego zrobić. Cała ja. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bądź książek danego autora * zjadło mi. :(

      Usuń
    2. No to koniecznie nadrób Tolkiena - każdy fan fantastyki powinien to zrobić ;)

      Usuń
  15. Widzę, że Bella ma tyle fanów jak i niefanów :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgadzam się z Tobą w stu procentach, jeśli chodzi o J.K. Rowling. Już chyba do końca życia będę jej wdzięczna za Harry'ego Pottera :D
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  17. Czkam na recenzje Cinder niecierpliwie, bo mi się bardzo podobała :3

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo dziękuję za nominację! Tolkiena uwielbiam, więc z przyjemnością wykonam w przyszłości ten tag :) Obecność JK Rowling absolutnie mnie tutaj nie zaskoczyła i podejrzewam, że u mnie też się pojawi. Uwielbiam "Makbeta", "Inny świat" także wywarł na mnie ogromne wrażenie, a "Dziwne losy Jane Eyre" to jedna z moich ukochanych książek. Nie mam jeszcze swojego egzemplarza, więc muszę jak najszybciej to nadrobić :D
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny tag ;) I zgadzam się w 100% - Rowling stworzyła świat, do którego każdy fan jej serii przeniósłby się bez zastanowienia :D

    OdpowiedzUsuń

Szukaj w tym blogu

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka