niedziela, 17 stycznia 2016

#68 - Liebster Blog Award (9-11)

Już się nie będę tłumaczyć z moich nieobecności. Ogólnie rzecz ujmując - studia i sesja. Za dwa tygodnie powinno być już po wszystkim i wtedy będę mogła się do woli oddawać przyjemnościom czytania i oglądania!
Na razie postanowiłam nareszcie (lepiej później niż wcale!) nadrobić nominacje do Liebster Blog Award. Za wszystkie serdecznie dziękuje!

Początek to najstarsza nominacja od Karoliny, Pauliny i Piotrka z Książkowego Zacisza.

1. Masz jakieś lęki?
Moje lęki oscylują teraz między zaliczeniem studiów i martwieniem się o przyszłą pracę. Oprócz tego na pewno nie jestem fanką dużych wysokości, jednak nie odmówiłabym wejścia na Wieżę Eiffla. Są to tego typu lęki, które jakoś przezwyciężę, nie mam takich, które by mnie blokowały przed działaniem. 

2. Czy chciałabyś mieć tatuaż? 
Mam tatuaż, na karku. Maski teatralne.
Jakbyście się zastanawiali - mnie nie bolało niemal w ogóle. Bardziej mrowiło. Osobliwe uczucie, ale nie powiedziałabym, że bardzo nieprzyjemne.

3.  Jesteś introwertykiem czy ekstrawertykiem? 
Szybko przejrzałam cechy obu i zdecydowanie jestem ekstrawertykiem. Otwarta, do tego uwielbiam rozmawiać z ludźmi, no i wrażliwa też jestem. Cechy introwertyka takie jak: powaga, wysoka kontrola, bierność są na pewno moimi przeciwieństwami. 

4. Jaki jest Twój ulubiony kolor?
Nigdy nie wiem jak na to pytanie odpowiedzieć. Niech będzie czerwony, bo lubię!

5. Jaki jest najlepszy prezent jaki kiedykolwiek dostałaś?
Szczerze powiedziawszy to nie mam pojęcia. Cieszę się raczej ze wszystkich tak samo. Można powiedzieć, że najlepszym prezentem było to, że mój Luby zgodził się na posiadanie kota, a uwierzcie, że przekonanie alergika nie było prostym zadaniem :)

6. Jak Cię nazywają znajomi?
Po imieniu, czasem ze zdrobnieniem.

7. Opowiedz swój najdziwniejszy sen.
Bardzo często śnią mi się osobliwe rzeczy. Jeden z nich był taki, że siedziałam w ciasnym garażu samochodowym z doktorem House'm (musiało to być po maratonie z serialem). Naszym zadaniem było znaleźć rozwiązanie jakiejś zagadki, żeby nasi bliscy mogli przeżyć - tak jakby brali udział w jakichś zawodach, przypominało to grę Mario, gdzie trzeba skakać nad przepaścią na sąsiednie platformy. Pamiętam, że długo rozkminialiśmy, ale w końcu nam się udało. Nie pamiętam jednak ani zagadki ani rozwiązania.

8. Wierzysz w zjawiska paranormalne?
Wierzę jedynie w zjawiska wytłumaczalne w sposób fizyczny. Taka przypadłość spowodowana studiowaniem na politechnice. 

9. Co sprawia, że się uśmiechasz?
Można powiedzieć, że prawie wszystko - naprawdę niewiele mi do tego potrzeba. Uśmiecham się kiedy Luby przyniesie mi rano herbatę, kiedy widzę na ulicy starsze małżeństwo trzymające się za rękę, kiedy słucham dobrej muzyki na koncercie, kiedy kot przychodzi pomruczeć mi do łóżka, no i przede wszystkim kiedy widzę zainteresowanie prowadzoną przeze mnie stroną, a wszystko dzięki Wam ! :) 

10. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku?
Wiosna, a zaraz za nią lato. Jestem ciepłolubna, a do tego w tych porach roku zawsze mam więcej energii i wigoru.

11. Do jakiego kraju chciałabyś się udać w podróż?
Tutaj odpowiedź jest dla mnie jasna jak słońce - INDIE! Zobaczyć film bollywoodzki w tamtym kinie, kupić swoje sari, zjeść masę laddoo! To moje marzenie od dobrych kilku lat i jestem na etapie namawiania na tę wycieczkę Lubego. Jeszcze trochę i może się zgodzi. 


Kolejne pytania są od A. z Chaosu myśli

1. Jaka książka najbardziej zapadła Ci w pamięci i dlaczego? 
Przyznam, że było wiele takich pozycji. Ostatnio coraz częściej zapadają mi w pamięci klasyki, jak zeszłoroczne Przeminęło z wiatrem czy Rok 1984. Jednak ta, która zapadła najbardziej to musi być Harry Potter, czyli jedyna seria, którą czytałam po kilka, jeśli nie kilkanaście, razy. Nawet pamiętam, że znałam wszystkie nazwy rozdziałów po kolei ;)

2. Co zachęciło Cię co pisania na blogu?
Szczerze powiedziawszy to chyba nie było okresu w moim życiu kiedy nie miałam swojej strony w Internecie. Zaczęło się w gimnazjum od blogów z opowiadaniami fantastycznymi, później tworzenie własnej grafiki komputerowej po wszelkiego rodzaju recenzje. W końcu stwierdziłam, że potrzebuję stronę, gdzie będę mogła łączyć różne aspekty moich zainteresowań, dlatego piszę tutaj.

3. Czy oprócz blogowania masz jakieś pasje? Jeśli tak, to jakie?
Pewnie, że mam! Lubię montować krótkie filmy, spędzać czas na grach planszowych i karcianych, ale przede wszystkim moją pasją jest gra w teatrze. Reżyseria też mi się podoba, ale to okazał się ciężki orzech do zgryzienia i mega pochłaniacz czasu. 

4. Jak wyobrażasz sobie swoje życie za 10 lat?
Nie wyobrażam sobie swojego życia za pół roku, a co dopiero za 10 lat! Jestem typem osoby, która raczej nie planuje, tylko idzie za ciosem ;)

5. Jaki jest Twój ulubiony cytat?
Ulubionego nie mam, ale wiele lubię. Jeden z zapisanych przeze mnie cytatów:
"You still have a lot of time to make yourself be what you want."
— S.E. Hinton
6. Jaki kolor określa Twoją osobowość i dlaczego tak uważasz?
Cóż, nie znam psychologii kolorów, ale chyba ponownie wybiorę czerwony. Ta barwa kojarzy mi się z pasją i energią, z pulsującą w żyłach krwią, z rewolucją, z miłością. Jest taka ... żywa!

7. Kto jest Twoim autorytetem? 
Doceniam naprawdę wiele osób, które znam osobiście i tych sławnych. Jednak takiego jednego autorytetu nie mam.

8. Jak zachęciłabyś innych do czytania książek? 
Podsunęłabym im kilka dobrych pozycji, które muszą się spodobać :D

9. Książka czy film? A może jedno i drugie?
Zdecydowanie jedno i drugie. Po prostu nie potrafiłabym z żadnego zrezygnować !

10. Jakie są Twoje zalety, a co zaliczasz do wad swojej osobowości? 
Do zalet zaliczę na pewno otwartość, towarzyskość, umiejętność śmiania się z samej siebie, chęć samodoskonalenia. Jeżeli chodzi o wady to jestem bałaganiarą i słabo u mnie z asertywnością. No i często uważam, że jestem gorsza od innych. 

11. Czy jest takie miejsce na świecie, które koniecznie chcesz odwiedzić?
Tak, INDIE! 

Ostatnie pytania pochodzą od Wiktora z My BookTown

1. Ile książek miesięcznie średnio czytasz?
Raczej niewiele. Średnia wyszłaby pewnie około czterech, a wszystko przez to, że na studiach bywają okresy napięte i luźniejsze. Dlatego w tym miesiącu pewnie maksymalnie przeczytam dwie książki, bo sesja.

2. Jakie seriale obecnie oglądasz?
O matko, dużo. Na bieżąco jestem z New Girl, Orange is the new black, Game of thrones, Once upon a time, The Shannara Chronicles, Galavant. Do nadrobienia mam House of cards (jestem na drugim sezonie), Outlander (przygodę dopiero zaczęłam, za sobą mam pierwszy odcinek), Sherlock (obejrzałam pierwszy sezon).
Galavant - moja ostatnia miłość serialowa!
3. Jeśli miałabyś polecić każdemu jedną, jedyną książkę, to jaka by była?
Uważam, że każdy powinien przeczytać Zabić drozda. Świetna książka, interesująca, a do tego z przesłaniem!

4. Zdarza ci się czytać w szkole lub w pracy?
Na wykładach czytałam często, więc owszem.

5. Chciałabyś zostać kiedyś bibliotekarzem?
Miałam już szansę wybrać swoją drogę rozwoju i nie zdecydowałam się na bibliotekarstwo. Wolę jednak czytać niż pracować w bibliotece. 

6. Jak długo zamierzasz prowadzić bloga?
Na razie nie planuję kończyć swojej przygody z blogowaniem - za dobrze mi tutaj! 

7. Co robisz, aby zrelaksować się po pracy (oprócz czytania)?
Cóż, najczęściej wyskakuję na piwko ze znajomymi, to zawsze działa na mnie relaksacyjnie. Albo zapraszam ludzi na wspólny wieczór planszówkowy. Albo po prostu oglądam z Lubym filmy. 

8. Masz jakiś sposób na szybsze czytanie?
Ale po co to komu? Ja lubię moje tempo. Mogę się delektować każdym słowem i zazwyczaj nie myślę jak długo czytam dany rozdział.

9. Ile czasu dziennie poświęcasz na czytanie?
Różnie. Bywają dni wolne, kiedy mogę sobie czytać po kilka godzin, a nawet od ranka do świtu. Z drugiej strony bywa tak, że nie mam czasu nawet zerknąć do książki. Średnia by wyszła kilka godzin dziennie.

10. Jaka jest Twoja największa pasja (oprócz czytania)?
Patrz wyżej!

11. Ile języków umiesz/uczysz się?
Angielski i podstawowy niemiecki na razie mi wystarczają. Chociaż od oglądania indyjskich filmów rozumiałam sporo hindi :D


To by było na tyle. Teraz czas na moje pytania i nominacje - postanowiłam skorzystać z wcześniej wymyślonych przeze mnie pytań, a skierować je do innych osób :)

1. Możesz wybrać jedną książkę, którą wyreżyseruje Twój ulubiony reżyser. Co to będzie? 
2. Czego ostatnio najczęściej słuchasz? Może to być konkretny zespół bądź po prostu gatunek muzyczny.
3. Która książka zaskoczyła Cię w pozytywnym znaczeniu tego słowa?
4. Możesz się spotkać z pięcioma fikcyjnymi bohaterami. Kogo wybierzesz i dlaczego?
5. Dostajesz czek na porządną sumę pieniędzy, ale musisz założyć własną działalność. Co to będzie?
6. Wrzuć zdjęcie/komiks/filmik - cokolwiek co ostatnio Cię rozbawiło
7. Możesz zmienić jedną swoją cechę. Co to będzie i dlaczego?
8. Lubisz planować czy raczej "idziesz na żywioł"? 
9. Podaj nazwisko pisarza, którego styl najbardziej Ci się podoba.
10. Odkładasz książki, które Cię nudzą czy męczysz do końca?
11. Jaka książka powinna być według Ciebie dodana do kanonu lektur?


Nominacje lecą do:
http://medycy-nie-gesi.blogspot.com/
http://dosc-powaznie.blogspot.com/
http://maw-reads.blogspot.com/
https://bibliofilembyc.wordpress.com/

18 komentarzy :

  1. Witaj, Bałaganiaro! Piąteczka! Indie <3 Jak ciekawie byłoby poznać tamtejszych ludzi i kulturę! Buziaki, Idalia <33

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Również chętnie odwiedziłabym Indie.
    "Zabić drozda" nie czytałam, ale na pewno kiedyś to zmienię.
    "Przeminęło z wiatrem" niedawno zasiliło moją biblioteczkę - ta objętość mnie przeraża, ale mam nadzieję, że treść przypadnie mi do gustu ;)
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam "Przeminęło z wiatrem" w trzyczęściowym wydaniu, więc nawet wydawała mi się dość zwięzła - dopiero jak zobaczyłam to jednotomowe zaskoczyłam się objętością :D

      Usuń
  3. Indie również mnie fascynują, mój szwagier pochodzi z Czandigarhu, więc moje szanse na wizytę w tym kraju są większe niż zero.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również chętnie odwiedziłabym Indie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak się będziesz wybierać do Indii to zabierz mnie ze sobą ;) Bardzo ciekawią mnie tamtejsi ludzie, kultura no i jak każdego głodomora; jedzenie ;)

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również nie planuję swojego życia, tylko 'idę za ciosem', fajnie to określiłaś. Jesteś chyba jedną z nielicznych osób, która twierdzi, że tatuaż wcale nie bolał, mnie wszyscy straszą. ;/ ,,Orange is the new black'' dobrze, że mi o tym przypomniałaś, trzeci sezon mi jeszcze został! Powodzenia na studiach. :)
    Arleta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie boli, nie boli, nie słuchaj ich. Co prawda nie miałam robionego na kości - podobno tam faktycznie boli. Ale ogólnie bardziej czuje się mrowienie i ma się ochotę podrapać ;D
      Orange jest cudowny, nie mogę doczekać się czwartego sezonu !

      Usuń
  7. Co do tatuażu chciałabym sobie zrobić ale w całkowicie innym miejscu. Mały nieznaczny napis jednak musi mieć dla mnie jakąś wartość więc zastanawiam się co to może być. :) Ja też uważam, że Indie to coś wspaniałego od tej jasnej strony ale przeludnienie i to, że wierzą w reinkarnację (I dlatego nie pomagają innym bo uważają, że każdy zasłużył na swój los w poprzednim życiu) to zastanawiam się czy chciałabym tam jechać. :) Poza tym też jestem raczej ekstrawertykiem lecz mam cechy z obu. :) No i kolor czerwony również kojarzy mi się z pasją ale to raczej tak już bywa. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę, że masz przed sobą jeszcze dwa sezony Sherlocka, bo ja obejrzałam już wszystkie odcinki, a nowe dopiero za rok. I co ja teraz zrobię? :D
    Muszę w końcu przeczytać "Zabić drozda", bo jestem bardzo ciekawa tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To sobie będę Sherlocka powoli dawkować i się rozkoszować :D
      "Zabić drozda" koniecznie trzeba przeczytać !!

      Usuń
  9. Indie <3 Też chciałabym tam pojechać *.*
    A widzisz! Mnie ostatnio śnił się House i jeśli mam być szczera, nie podobał mi się ten sen. Chcę o nim zapomnieć, jak najszybciej. Nawet teraz przeszły mnie dreszcze na samą myśl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to House zawsze pojawia się w snach z dreszczykiem emocji w takim razie :D

      Usuń
  10. Przekonałaś alergika do kota?! Na samą myśl zaczyna mnie swędzieć skóra i drapie mnie w gardle :D Jestem strasznym alergikiem, wystarczy 30 min w pomieszczeniu ze zwierzakiem (kotem lub psem, chociaż na psa mam mniejszą alergię) a oczy puchną, skóra swędzi i zaczynają się duszności. Marzy mi się czworonogi przyjaciel, ale niestety to całkiem nie dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również bardzo chcę jechać do Indii - to jest naprawdę fascynujący kraj z bogatą kulturą! Gra w teatrze również jest moją pasją, uwielbiam wcielać się w różne postacie, starać się przezwyciężyć własne słabości i grać coraz lepiej. Jednak ja nie mam zdolności reżyserskich ;) A tak swoją drogą to masz ogromny dar przekonywania, skoro alergik zgodził się na posiadanie kota :D
    Pozdrawiam, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  12. To mi przypomina, że sama też mam nominacje do wykonania, muszę się za to kiedyś w końcu zabrać... :D Co do sesji, to rozumiem Cię aż za dobrze, ja jeszcze prawie 3 tygodnie będę siedziała z nosem w książkach, co nieco mnie przeraża, bo powoli mam dosyć. Na szczęście potem już nic, poza błogim lenistwem :)
    Odpowiedzi świetne, ale najbardziej w tym poście urzekło mnie to zdjęcie kota, jaki piękny! :D Ogólnie zgodziłabym się z kilkoma Twoimi odpowiedziami, przy ich czytaniu kiwałam głową jak ten piesek, którego się wozi w samochodzie. Też nie rozumiem, po co te całe techniki skupiającej się na szybkim czytaniu. Ja podobno ogólnie czytam dość prędko, ale nie zwracam na to uwagi, grunt żeby dać sobie i książce odpowiednią ilość czasu i pozwolić na to, by fabuła mogła należycie wciągnąć. Co do "Zabić drozda", to już wszyscy wokół mi polecają tę książkę i chociaż wiem, że to w zasadzie klasyk, jakoś nigdy do niej nie dotarłam XD Ale w końcu to zrobię, obiecuję!
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam kilka Tagów do zrobienia, tak sobie przypomniałam. :P
    Zabić drozda chętnie poznam, wszyscy polecają, a teraz takie ładne wydanie wychodzi... ;) Serialomaniaczka widzę, też oglądam ich sporo. Sherlock i GoT to dwa moje ulubione. :D Grasz w teatrze? Cudowna pasja, ja uwielbiam oglądać sztuki. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Szukaj w tym blogu

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka