środa, 15 marca 2017

Nie kupuję więcej książek, czyli book haul

Zawsze szczyciłam się tym, że nie wydaję milionów na książki. Bardzo często odwiedzałam biblioteki, a własne egzemplarze kupowałam sporadycznie - kiedy coś bardzo chciałam albo znalazła się niepowtarzalna okazja cenowa. Jednak odkąd zaczęłam wrastać w blogosferę książkową sprawy zaczęły przyjmować inny obrót. To nawet nie chodzi o to, że moje założenia się zmieniły, ale eskalowały i teraz grupa lektur, które bardzo bym chciała jest ogromna. A i o okazjach dowiaduję się częściej, ze względu na śledzenie wielu źródeł. Tak przeszłam z etapu wypożyczania książek do tego, że moja własna biblioteczka przepełniona jest nieprzeczytanymi książkami. Dlatego postanawiam, hardo, przed Wami wszystkimi - do końca roku będę się bardziej ograniczać! Tymczasem pokazuję, na co skusiłam się od stycznia.
Pierwsze zamówienie pochodzi ze strony nieprzeczytane.pl. Pretekstem do jego złożenia był fakt, że chciałam w końcu przeczytać jakiś komiks i wybór padł na Gaimana (bo autor sprawdzony). Stwierdziłam, że dorzucę do tego kilka klasyków, które i tak chciałam kupić - zrobię takie jedno duże zamówienie i będę miała dosyć na dłuższy czas (yup, na pewno...).

W paczce wylądowały:
1) Sandman. Preludia i nokturny Tom 1, Neil Gaiman
2) Nowy wspaniały świat, Aldous Huxley
3) Perswazje, Jane Austen
4) Wodnikowe Wzgórze, Richard Adams
5) Tajemna historia, Donna Tartt
6) Opowieść o dwóch miastach, Charles Dickens

Gdzieś w międzyczasie pojawiły się kuszące propozycje nowości wydawniczych. Złożyło się tak, że wszystkie egzemplarze recenzenckie przyszły w jednym czasie i wciąż ten stosik czytam. 
Mamy tutaj:

7) Zakazane życzenie, Jessica Khoury, SQN [recenzja]
8) Grom i szkwał, Jacek Łukawski, SQN
9) Wakacje nad Adriatykiem, Zofia Posmysz, Znak literanova [recenzja]
10) Rodzina O., Ewa Madeyska, Znak
11) Młokos, Fiodor Dostojewski, MG
12) Hrabia Monte Christo. Część 2, Aleksander Dumas, MG [recenzja]

Poza stosikiem, do recenzji dostałam w tym roku również Rok królika Joanny Bator od wydawnictwa Znak [recenzja]. I oczywiście Evnę, Siri Pettersen [recenzja], a wczoraj przyszła Ostatnia więź Briana Staveley'a [recenzja 1 tomu, recenzja 2 tomu]. Obie od wydawnictwa Rebis.

I dochodzi ostatnia paczka książek, znowu zamówiona pod wpływem impulsu. Tym razem prowodyrem okazało się wznowienie wydania niefilmowego, Siedmiu minut po północy Patricka Nessa. Reszta dobrała się sama, uwierzcie (platon24.pl skusił mnie darmową wysyłką)!
Ostatni stosik zawiera:

13) Nakarmić kamień, Bronka Nowicka
14) Targowisko próżności Vanity fair tom 1, William Makepeace Thackeray
15) Targowisko próżności Vanity fair tom 2, William Makepeace Thackeray
16) Barry Lyndon, William Makepeace Thackeray
17) Modlitwa za Owena, John Irving
18) Siedem minut po północy, Patrick Ness

Jak widzicie to daje 21 nowych książek w niecałe trzy miesiące. Nie wspomnę już o ilości stron, bo jak widać zainwestowałam w kilka cegiełek. Dlatego, ogłaszam Wam i sobie, że więcej książek nie kupuję, przynajmniej przez kilka miesięcy.

Wy też macie problem z książkoholizmem?

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szukaj w tym blogu

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka